sobota 13. listopadu 2010

Postoj (Selling attitude) II

Prodejní postoj se skládá ze sebedůvěry hrdosti a pozornosti.

1) Sebedůvěra (Confidence) - způsob, jak přemýšlíte o sobě a své budoucnosti.

a) Důvěra v sebe - základem je, že si věříte. Máte důvěru v sebe a svoji schopnost prodat Váš produkt. Jelikož prodej je často o vytvoření důvěry, prvním krokem k důvěře je prodat sebe sama. Ostatně, koupili byste si něco od člověka, kterému nedůvěřujete? Pokud si nevěříte, jsou vaše šance na úspěšný obchod malé, protože ve vás nebude věřit ani Váš klient.

b) Informace- slepá víra v produkt není sebespásná, i když se lze setkat až s fanatickým přesvědčováním o dokonalosti vlastních produktů a podlosti konkurentů. Spíše je lepší být optimista, protože svému produktu rozumíte, a máte rozhled, jaké jsou možnosti jinde. Jste tedy schopní prodávat, protože máte na vaší straně informace. 

c) Akce - pokud si věříte a nic dále neuděláte, tak se vlastně nic nestane. Je třeba přetavit Vaši důvěru a informovanost v akci. Pamatujte - actions speak louder than words. 

2) Hrdost (Pride) - záměrně jsem vybral slovo hrdost jako překlad anglického pride, neboť zde jde o hrdost na společnost a produkt spíše než domýšlivost (pýcha). 

a) Hrdost na společnost - Jste pyšní na společnost, kde pracujete? Jste pyšní na její značku? Pokud ano, je to v pořádku. Když ale ne, a vy se stydíte za to, kde pracujete, tak je na čase se zamyslet. Úspěšní lidé jsou vždy pyšní na to, co kde dělají.

b) Hrdost na produkt - Princip je zde stejný, jako u hrdosti na společnost. Pokud prodáváte dobrý produkt, může vás potom práce naplňovat štěstím. 

3) Pozornost (Care) - tento bod úspěšného prodejního postoje souvisí s Vaším vnímáním zákazníka. Vnímáte zákazníka jako objekt, kterému můžete nacpat co nejvíce produktů, nebo Vám na Vašem zákazníkovi záleží? Bohužel je častý taktéž ten první přístup. Zákazníci jsou vnímáni pouze jako zdroj provize. Myslíte si ovšem, že se k Vám takový zákazník vrátí? 
Zákazníci nejsou stroje, jsou to lidé, kteří jsou rádi, když je jim poskytována kvalitní služba, a kteří si cení přátelského a vnímavého přístupu ze strany obchodníka. 

Nepodceňujme psychologické aspekty v prodeji. Pokud se podíváme na nejlepší, tak ty tento přístup mají.  

Pozn.: Tento příspěvek byl zpracován na základě A Selling attitude dostupné na http://changingminds.org/disciplines/sales/articles/sales_attitude.htm

Žádné komentáře:

Okomentovat