pátek 19. listopadu 2010

Prodáváte méně?

Pokud jste v obchodní sféře a zaobíráte se prodejem, je toto jedna ze zásadních otázek vaší existence.

Toto je základní problém, který mne zajímal už od počátku působení v prodeji. Představte si situaci, kdy 2 lidé pracují ve stejné společnosti. Prodávají tentýž produkt či službu, mají podobné zákazníky a stejné marketingové metody. Jeden obchodník (prodejce) dosahuje provizí z prodeje 100.000 Kč, druhá 15.000 Kč měsíčně. Základní otázky zní: Jak je to možné?

Ten s 15.000 Kč měsíčně má spoustu vysvětlení. Trh je nasycen, konkurence je moc ostrá, máme špatný produkt a potom lze svést vše na zákazníky. Jde samozřejmě o výmluvy. Kdybychom to brali za pravdivé, tak vlastně lze všechno zmrazit, protože již nelze nic dál prodat. Osobně znám ale hodně lidí, kteří potřebují lepší televize, počítače, finanční produkty atd. Vy ne?

Je to samozřejmě o postoji a o přijetí odpovědnosti, což s postojem souvisí. Pokud se obou těchto lidí zeptáte na jednoduché otázky o jejich práci, metodách ale hlavně jejich postoji, dostanete úplně odlišné otázky. Nemají rozdílné možnosti a produkty ale postoj (ve smyslu nastavení mysli - mindset). Úspěšní lidé vidí totiž svět odlišně.

Dobrou zprávou je, že tento postoj lze i naučit!

Žádné komentáře:

Okomentovat